onsdag 30 april 2008

Arg som ett bi!!

Varför är det alltid jag som måste kliva upp då Vincent vaknar, och ber jag att Emil ska göra det så blir han bara irriterad. Och då blir jag bara förbannad.
Han får sova till 10-11 varje dag om inte ännu mer, och jag har fått sova till 8 i gång på 2 veckor, annars har ja klivit utt klockan 6. Om han lägger sig tidigare så orkar han ju upp på morgonen...
Varför får jag aldrig höra att jag kan kliva upp så får du sova?
Men men, sak samma.. Jag får ju vara med Vincent, även om jag är dödstrött och vet att jag inte kommer få sova längre än till 6 i morgon heller..

Vincent ligger och äter välling, och jag sitter här..
Men ska sluta tjura nu, sluta leka pms tant :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen din upplevelse, vi är fler som varit i samma situation....man måste stå på sig och få egen tid...man är två om att skaffa barn och därmed två att ta ansvar.
Stå på dig, ni får ta varannan morgon helt enkelt! Som en kollega till mig sa en trött mamma är ingen bra mamma :) se till att få egen tid båda två, det är jätteviktigt när man har småbarn!
Kram från Sandras moster