tisdag 29 april 2008

Jag ska ta chansen

Jag kan bara inte låta bli, måste chansa och söka.
Menar söker jag mig inom kommun är det ju lugnt, jag har ju min tjänst..
Börja känna att ja vet inte om ja vill jobba inom vården, utan nu ska jag chansa och pröva. Jag vet aldrig förän jag prövat.
Så ska bara skriva klart ett litet cv, så dom får veta lite om vem jag är och så vidare.
Men jag är så dålig på skriva om mig själv så där, gud.. Hur lätt är de att komma på vad man är bra på..
Mena ska jag skriva in i mitt cv att jag vet hur man svarar i en telefon och att jag kan med en dator?
Nä den här chansen kan ja inte missa, men jag lär ändå inte få någon tjänst.
Menar tänk om moster oxå få en av dom, och så om ja skulle få den. Tro dom att dom vågar ha 3 wallinare i samma lokaler, en mamma, dotter och en moster?

har ni några bra tips vad man kan skriva in i ett cv, och vad jag absolut inte ska skriva. kom me förslag.
Annars kan de bli riktig pannkaka av allt, och de är inte alls gott..

1 kommentar:

enbitavlivet sa...

Jag tycker definitivt att du ska söka :)

Jag satt och kollade in lite olika CV typer innan jag fick iväg min ansökan och det som verkar vara inne nu är att man bokstavligen typ 'säljer' sig själv, precis som att du skulle sälja en produkt. Framhäv dina bra egenskaper, stå ut ur mängden, få ner på pappret varför de ska välja just dig, exempelvis vad du skulle kunna bidra med till arbetsplatsen osv. Du ska verka säker på din sak oavsett om det är helt nytt typ :) Och man ska aldrig drabbla på för mycket om sitt privatliv. Sådant kan man berätta om på en intervju att man har varit ihop med sin karl si och så länge osv. Om man inte tror att det framhäver en positiv egenskap, att du är mamma och har vuxit som person t.ex. Ja det är knepigt!Din mamma är väl ganska duktig på att skriva också? Hon kanske har några kloka tips!

Lycka till vännen!