lördag 17 april 2010

Bättre sent än aldrig

Lovat en förlossningsberättelse så nu kommer den.

Vaknade den 10/2 kl 04.40 av att jag fick en jättevärk, kravlade mig upp ur sängen till rummet för att klocka. 9 minuter, ska då söka fram numret till förlossningen som jag smart nog inte hade så fick ta fram datorn å söka fram de.. smart sandra.
Fick till svar att dom hade rätt mkt nu men att jag var välkommen så småningom. Ringde å väckte Simon ocj Jessica direkt, dom var här rätt fort å Emil klädde Vincent medan ja vred mig av smärta!
Resan till stan kändes ärligt som den längsta ja vart med om, tror aldrig milen till stan vart så långa. Jag gjorde allt för att glömma att ja hade ont, sjön här dansar här gurka genom värkarna. (sjöng å sjöng fråga Emil och Jessica om dom kan kalla de sjunga) Stackars Jessica å köra då ja var så jobbig.

Väl framme fick ja komma in på rummet direkt kl 06,45 och dom kollade mig direkt, öppen 6cm.
"de här kommer gå fort sa dom" jaja tänkte jag tyckte de gick rätt fort me Vincent med, 10 timmar från första värk me han.
Sen sa dom de ja inte ville höra, ja skulle inte få nån EDA. de var för sent, så min vän blev från då lustgasen.

fem i sju fick ja börja krysta, efter andra krystvärken sa ja att nä nu få ni snitta mig. dom bara skrattade och sa att de va för sent. En krystvärk senare var han ute.

Så kl 07,00 den 10 februari kom världens bästa Hjalmar! Vi fick ännu en underbar son, och Vincent fick sin älskade lillebror.
3405g och 51 lång :)

2timmar och 20 minuter från första värk och 45 minuter på förlossningen. Bli nog inga fler barn här för då hinner man väl inte till stan, vi skyndade oss så mkt vi kunde å ändå han ja bara vara där 45 minuter. Eller så få man bo i stan sista tiden då.

Nu är Hjalmar 2 månader och är som sin bror han växer fort som f*n. Tror nog att dom släktar på sin pappa, han är ju rätt lång.. :P
Kommer nog bli omväxt rätt fort av pojkarna.

Nu ska ja klä på pojkarna och ta oss ut en promenad innan lunch, sen kommer min mor och ska vara här till i morgon. Emil är i Ume på cup, åkte för 2 timmar sen han..

2 kommentarer:

Maria Albin Leo sa...

Men måste ju endå vara rätt så najs när det går undan =)

Sandra sa...

jo man vart ju inte lika slut efter iaf :)