torsdag 26 augusti 2010

Se saker från den ljusa sidan..

Nu när hösten tydligen har kommit, försöker jag att se allt från den ljusa sidan.. Tänkte nu dela med mig lite av mitt tänk, kanske är de någon annan som då också känner att de inte alls är så dåligt att de blåser, regnar, är grått och är snorkallt..

- Jag slipper köpa nya solglasögon
- Jag kan spara in på vattnet genom att duscha ute
- Jag riskerar inte att få solsting
- Jag behöver inte gömma mina långkalsonger längre utan kan äntligen ta fram dom igen.
- Jag behöver inte gå omkring i linne och visa mina bleka armar utan kan nu ta på mig min sköna tjocktröja utan att folk tittar
- Jag ser inte dammtussarna som flyger om kring lika lätt nu då solen inte lyser in.
- Jag får något att göra, som att städa lite extra eftersom de dras in en massa skräp och skitvatten.
- Jag kan sitta inne utan dåligt samvete att jag inte är ute när de är bra väder.
- Vincent får äntligen använda sina nya regnkläder. (som han har tjatat)
- Jag får använda mitt fotbad oftare för att tina upp fötterna
- Jag måste shoppa något till mig själv som inte alls händer ofta, Vantar.
- Jag kan ligga och lyssna på när regnet slår mot fönstret.
- Jag inser att jag har 2 öron, som faktiskt kan bli kalla och onda om man vägrar använda mössa som jag och går till dagis i regn och blåst.

Det är lite av mitt tänk.. kanske hjälper de någon mer än bara mig?

Inga kommentarer: