torsdag 6 september 2007

Hemma igen!

Hemma efter jakten!! Vi har vart duktiga och skjutit Fullt vuxna alltså 7 st och 6 kalvar!! De bara sprutade älg i Önnesmark. Skjutit klart vuxna redan vid halvtid !!
Har tyvärr inte skjutit något, men bara själva jakten och stämmningen i laget gör att man redan längtar till nästa år. Ska slakta på Lördag, blir skoj, även om jag är riktigt dålig på de.. *skratt*
Hände mkt under jakten, orkar inte skriva allt.. Men de var skoj och många gånger riktigt spännande. Ingenting går upp mot morgonpasset första morgonen å sitta i timmar å vänta på att något ska hända! Man hör någon smäll å efter ett tag kommer en rapport i radion om vad som hänt. Det är heliga timmar för mig det där!

Var in till stan idag å träffade Hanna som är brun efter deras utlandsresa, hon kan väl ge mig lite färg?

Nu är man ledig på heltid oxå, gud va skönt nu kanske ja hinner måla i hallen ? Hade tänkt hinna göra nedre hallen iaf innan de bli kalas nästa helg. Men hur ska man få katterna att inte vara i färgen, få stänga in dom uppe till den torkat, vill inte ha latte färgade katter!

MOrmor å morfar åker hem på söndag, så ja måste hinna träffa dom i morgon, morfar har ju fyllt år och allt. Alla fyller år! Och idag fyller Emils lillebror år, så de är väl bara att säga Grattis Joar å lyfta på hatten om man nu hade någon.

Ska ner till mamma sen ikväll å se tv, Idol från Skellefteå. Så ska ja skvallra om att Emil på hennes jobb var onyttig idag och satt på max i stan. Undra om jag var så nyttig när jag också var där!?

Nu ska vi ner å säga grattis till lillkillen !

Sköt om er!

Inga kommentarer: